Tipuri de iluminare spații comerciale

Principalele modalitati de iluminare utilizate in cadrul magazinelor sunt urmatoarele:

  • incandescent: se utilizeaza pentru lumina de accentuare deoarece asigura intreg spectru de culori; permite identificarea corecta a culorilor;
  • fluorescent(rece): este o modalitate mult mai eficienta din punct de vedere al costului si usor de utilizat. Este folosita pentru iluminatul de fond deoarece produc efectul de irizare albastra care confera o nuanta nenaturala a culorilor.
  • Impactul vizual asupra produselor este un factor foarte important asupra vanzarilor in sistemul retail, ce influenteaza potentialii consumatori.

Iluminatul magazinului afecteaza acest impact in doua maniere:

  • creand o atmosfera propice unui magazin si marfurilor din el;
  • iluminand produsele astfel incat sa le evedentieze calitatile (caracteristicile de baza).

Solutiile de iluminat sunt diferite in functie de bunurile care se afla la vanzare in spatiul comercial si de tipul magazinului in care acestea sunt dispuse.

Aplicatiile de iluminat in sistemul retail pot fi grupate in trei categorii:

- iluminatul ambiental
- iluminatul general, de incadrare a spatiului
- iluminatul de accentuare

Iluminatul general al magazinului

Acesta se referera la iluminatul peretilor si a tavanului, adaugand luminozitate si dand impresia de largime si deschidere. Este ideal pentru o luminozitate verticala a magazinului si pentru a pune in evidenta marfurile amplasate pe perete.

Atat timp cat clientul si-a format acea atitudine pozitiva, marfurile din magazin vor trebui sa il intampine cu cele mai bune caracteristici ale sale prezentate ca si avantaje pentru client. O lumina de dispunere, de accentuare adecvata va contura trasaturile cele mai importante ale produselor.

Sistemul de iluminat de accentuare foloseste o lumina puternica pentru a pune in evidenta un produs sau o suprafata, prezentandu-l mai plin de viata fata de lumina ambientala, atragand astfel atentia asupra lui.